Zelfs mijn buurman moest even slikken...

Ik werd al een aantal keren aangesproken of ik Bohemian Rhapsody al had gezien in de bioscoop. Ik had al wel de trailer gezien, en dacht dat ik wel kon wachten tot deze op netflix te zien zou zijn. Echter toen mijn nuchtere buurman vertelde dat hij zelfs even moest slikken aan het einde van de film wilde ik niet langer wachten…

Ik had vast wat recensies gelezen, en las vooral wat kritiek over o.a. niet kloppende tijdlijnen, iets waar ik mij overigens totaal niet aan stoorde tijdens de film. De film begon met de opkomst van het optreden op Live Aid in 1985. Voor mij begon het dus meteen met een behoorlijk dosis kippenvel, omdat dit het concert was waar ik met mijn maatje Jan de hele dag voor de buis heb gehangen, de Vara hebben gebeld waarom bepaalde delen van het concert nog niet te zien waren, oftewel een rollercoaster van gave muzikale herinneringen namen bezit van mij al bij het begin van de film…. Ben benieuwd hoe Jan de film zou hebben beleefd…

Mooi om te zien hoe de film begon, het verloop van studentenbandje naar eerste studio-opname, hoe Bohemian Rhapsody tot leven kwam, de onenigheid met de platenmaatschappij en de rebellie die daarbij hoorde. Maar ook hoe het succes zich wereldwijd verspreidde met hun muziek, de magie van Queen.

Wat de film indringend maakte was de onvoorwaardelijk liefde van Freddy zijn eerste grote liefde en het uitkomen voor z’n homesexualiteit, Freddy zijn extravagante levensstijl, maar ook het onderlinge spanningsveld tussen de band, wat er juist weer voor heeft gezorgd dat Queen is zoals het is, of was zoals je wilt…

Mooi om te zien hoe uiteindelijk in de film naar het optreden van Live Aid werd toegewerkt, hier zaten inderdaad een aantal passages in die niet helemaal klopten met de tijdlijn, maar waren voor het verhaal erg mooi verwerkt om tot een mooie film te komen waarin toch wel het hele verhaal werd verteld…Conclusie is toch dat het een waanzinnige mooie film is, die geen minuut verveelde, en waarbij ik mijn handen en benen toch regelmatig niet stil kon houden en hopelijk heb ik voor mijn omgeving niet te hard meegezongen :-)

Vanmorgen maar weer eens de DVD van Live Aid opgezet, en ik mij er over verbaasd hoe goed er eigenlijk geacteerd werd in de film, zeker mbt tot het optreden tijdens Live Aid. Inmiddels zijn U2, Sting en Phill Collins alweer geweest op de DVD,  wat toch weer een heerlijke Lazy Sunday ;-)

Straks ook nog maar even stemmen op de top 2000, en of er iets van Queen in komt? Wacht mijn lijstje maar af, en of ik ook nog moest slikken aan het einde van de film? Als je mij een beetje kent…

Fijne zondag!

Groetjes Jacques











Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?