Memories met bierdoppen tegen het plafond...

"Hoi Jacques !!

Even alle herinneringen ophalen….Leekstermeer, de oranje Laser met hard weer voorop, winnaar schildweek, bierdoppen tegen het plafond, sport kijken op dat kleine tv-tje voor Carpe Diem, dan naar Loeks, Koster, Bruins, Nieboer, Thediarko, pa en ma Jullens arm in arm over de camping lopend naar Henny en Tonny, Beer van het Leekstermeer, …….ach ach, ach, wat een tijd kerel !

Lijkt me leuk om eens weer bij te praten en biertje te drinken bij Cnossen."

Leuk om zo ineens een mail in je inbox te vinden en zeker als je dit helemaal niet verwacht en dat na ik denk ongeveer 20 jaar...
In mijn blogs komt het Leekstermeer natuurlijk wel vaker naar voren, kan natuurlijk ook niet missen als je vanaf je geboorte tot ergens in mijn 20e jaar daar elk jaar met grote regelmaat vertoefde tot zelfs wel regelmatig 6 weken achter elkaar. Mijn ouders kwamen toen ik wat ouder was helemaal niet meer, en was ik volledig self supporting gedurende de hele zomervakantie in ons zomerhuisje  “carpe-diem”. Vrienden kwamen af en aan, weekenden werken bij sportzaak Willy Loos in Groningen, want de zaterdagavonden bij Loeks in Roden moesten natuurlijk wel gefinancierd worden…

Zelf koken, en zelfs de was deed ik zelf. Een grote wasketel op het vuur, biotex, en flink uitspoelen en een droogrek om alles op mijn manier op te hangen… Ok, het was niet meer dan een keer een jeans en polo-shirts en de handdoeken, maar toch.. ik deed het wel :-)

Als ik die opmerkingen bovenaan de blog nog eens de revu laat passeren, dan kan ik dit toch niet zonder een grijns lezen. Inderdaad Pa en Ma Jullens, mijn ouders, gearmd over de camping, ik heb die opmerking wel vaker gekregen, en echt leuk dat mijn ouders zo herinnerd worden…

Of het kleine tv-tje voor het zomerhuisje, zwart-wit met een uitschuifbare antenne, en altijd zoekend naar de juiste stand voor een sneeuwvrij beeld, en met elkaar kijken naar de tour de France hoe Bernard Hinault en Joop Zoetemelk het er weer vanaf zouden brengen…

Allemaal nostalgie zullen we maar zeggen, al kan ik mij van die bierdoppen niet meer echt iets herinneren ;-)

Aaldert stuurde mij die mail, leuk hoe hij begon met een paar dierbare herinneringen. In het voorjaar ga ik naar Roden om zijn kinderen op de foto te zetten tijdens een voetbalwedstrijd, en zeker een biertje te drinken op het terras van Cnossen, met het voor ons zo vertrouwde uitzicht over het Leekstermeer… Ik denk dat er dan nog wel wat meer herinneringen boven komen drijven, ik hou jullie op de hoogte…

Bij echte memories hoort natuurlijk Memories van Earth and Fire

Goed weekend!

Groetjes Jacques











Reacties

  1. Blijft leuk je blogs te volgen! Voor mij is 'het meer' hetzelfde gevoel als voor jou, al ben ik van de generatie later. Maar hoe dan ook, bijna dezelfde herinneringen. Doe Aaldert de groeten, dankzij hem heb ik mijn wiskunde-mavo-diploma gehaald šŸ˜€

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

ReĆ¼nie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?