Lekker dan, heb ik weer… :-)

Alweer iets van 3 jaar geleden werd ik uitgedaagd op social media door Bert Brenkman voor de 7daysDJchallenge, waarbij je 7 dagen lang een muzikale herinnering moest motiveren. Aan die zeven dagen had ik niet genoeg, en hoewel de insteek van de blogs af en toe weleens omgedraaid wordt door een nummer te kiezen bij mijn blog zijn we ondertussen bijna 100 blogs verder, hoe leuk!

Op 29 juli 2016 schreef ik in een blog hoe ik tijdens één van mijn in mezelf gekeerde muziekavondjes bij het het nummer “The way you are” van Billy Joel uitkwam, en wat dat nummer eigenlijk voor mij is gaan betekenen na Bianca haar SAB, want zo mooi is muziek. Elke dag kun je je je rugzak vullen met muzikale herinneringen en of dat nu met een glimlach is of met een traan, het maakt helemaal niet uit.

Wat mij alleen nog nooit echt bewust was overkomen is dat je ook meerdere herinneringen bij één nummer kunt hebben. Net wat ik zeg, ik had het nooit echt eerder meegemaakt totdat ik het geluk had om een opname van de top 2000 a gogo bij te wonen…

Ik had mij een paar weken geleden al opgegeven voor 4 kaarten, maar helaas was ik niet één van de gelukkigen van de 14.000 mensen die zich hadden aangemeld, totdat ik vorige week een berichtje kreeg dat er onverwacht 3 kaarten waren vrijgekomen en of ik nog interesse had. Je begrijpt dat ik daar natuurlijk niet over hoefde na te denken. 
Bianca was nog behoorlijk overbelast van een uitje twee dagen eerder, Thijs had andere verplichtingen en Femke hoef ik nooit te vragen of ze ergens met mij mee naartoe wil gaan, en met buurman Martijn, ook een fan van de top 2000, waren de 3 kaarten vervuld en reden we afgelopen zondagavond naar het het top 2000 café in Hilversum.

Geweldig om mee te maken hoe top 2000 a gogo in één take werd opgenomen alsof het een live uitzending was. We hadden het geluk aan de stamtafel te zitten met Matthijs van Nieuwkerk om o.a. de muzikale herinneringen van twee Belgische fans te horen, de muzikale kennis van Leo Blokhuis tot ons te nemen en voor de rest vooral te genieten van het uitermate heerlijke sfeertje.

Tegen het einde van de opname kwam de uitermate aantrekkelijke en vriendelijke actrice Anniek Pheifer, die al op mijn netvlies staat sinds de serie Westenwind, nog aan het woord in de rubriek: 

“welk nummer moet er volgens jou op nr 1 staan in de top 2000?”  

Wat denk je… 

Krijgen we uitgebreid het hele verhaal te horen over hoe ze, nadat het uit was met haar vriendje, ze de cd van Billy Joel kreeg uit de verdeling van de spullen, Matthijs nog grapte met “cd voor jou, cd voor mij”,  haar leven in Londen en Billy Joel die daar haar leven had gered.

En je raadt natuurlijk al welk nummer van die cd dan op nummer één zou moeten komen volgens Anniek in de top 2000... Inderdaad, the way you are; “Zo ben ik” zei ze nog met een grote lach op haar gezicht.  Als je haar hele verhaal wilt weten moet je maar naar de uitzending van top 2000 a gogo kijken, als ik het goed onthouden heb is dat de uitzending van 29 december…

Alleen als ik nu "the way you are" voorbij hoor komen heb ik wel 2 herinneringen, lekker dan :-)

Fijn weekend!

Groetjes Jacques












Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?