Aftellen naar kerst 2017

Terwijl de klok langzaam maar met een ondoorgrondelijk en niet te stoppen ritme de laatste dagen van 2017 wegtikt, zit ik in mijn cd-kast te kijken welke kerstcd’s er allemaal in staan. Ik moet eerlijk toegeven dat ik eigenlijk nooit meer een cd en zeker geen kerst-cd draai, maar toen ik zat te struinen in één van de kersen-kleurige “gnedby” kasten van Ikea en het vakje met kerst-cd’s had ontdekt bekroop mij toch wel weer dat warme gevoel van het beleven van muziek. Het schuiven in de kast met de plastic doosjes, af en toe een doosje openen en dan heerlijk het boekje doorbladeren en wegdromen bij de songteksten…

Ik telde toch snel 13 cd’s en mijn oog viel ook nog op de kast er naast met mijn verzameling LP’s met daar de dubbel-LP, “The Christmas Collection”, een verzamel LP met alle bekende kerstliedjes van o.a. Wham met Last Christmas of Band Aid met Do They Know It’s Christmas?  Eigenlijk was deze LP van mijn schoonvader, maar ik kan mij nog goed herinneren dat hij de LP had gekocht, maar of ik deze dan even voor hem wilde opnemen op cassettebandjes, de LP is toen eigenlijk hier blijven liggen. Wel heb ik in een later stadium zelf nog de CD uitvoeringen volume 1 en 2 gekocht omdat in de auto’s vanaf een bepaald moment geen cassettes afgespeeld konden worden en autoradio’s met cassette plaats hadden gemaakt voor een cd-speler…

Verder heb ik nog een aantal kerstcd’s waarvan ik geen idee meer heb hoe die in mijn bezit zijn gekomen. Aan sommige hoesjes te zien werden sommige cd’s weggegeven bij bepaalde producten of acties, en natuurlijk zijn er door opruimende familieleden en vrienden er ook wat van deze kerstcd’s in mijn bezit gekomen. 

Van 5 cd’s weet ik het nog heel goed hoe ik ze in mijn bezit heb gekregen, de kerstcd’s van Elvis, Whitney Houston, John Lennon, Steve Lukather en The Blind Boys of Alabama heb ik ooit een keer gewonnen bij een actie van RTL 5. Ik zou ze zelf nooit zo snel gekocht hebben, maar voordat we overvoerd werden met afspeellijsten op spotify waren dit toch leuke en afwisselende cd’s om tijdens het optuigen van de boom, en tijdens de kerstdagen een leuke afwisseling van kerstmuziek te horen….

Het aftellen is begonnen, niet alleen voor 2017, maar ook de laatste 170 liedjes van de top 4000 op radio10 zijn begonnen, een heerlijke lijst maar diep in mijn hart is toch ook het aftellen naar de start van de top 2000 begonnen op radio 2. Ik kan niet wachten om weer die bekende tune van de overture van the Who te horen, de verhalen achter de liedjes en de motivaties van alle luisteraars, en natuurlijk het bijhouden van mijn eigen papieren top2000 scheurkalender….

Morgen tijdens het ontbijt gaan we eerst maar even het kerst-vinyl met kerstliedjes luisteren, ik heb er zin in...

Fijne kerstdagen allemaal!


Groetjes Jacques







Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?