Natte Natte Zomer !

Tijdens de eerste 3 wedstrijden van de EK waar ik als fotograaf langs de lijn zat om foto’s te maken voor diverse persbureaus ben ik werkelijk 3 keer nat geregend, waarvan bij de tweede dag zelfs nat tot op het bot. De wedstrijd van de Oranje-Dames tegen Spanje is zelfs 3 kwartier stil gelegd ivm onweer. Een buitje is nooit zo erg, zowel voor mij niet als voor mijn apparatuur, hoewel ik wel altijd regenjasjes voor mijn camera's bij mij heb, want je weet maar nooit. Hoe goed ik dan ook voor mijn camera’s zorg, zo nonchalant ben ik af en toe voor mijzelf. Niet dat ik mij niet goed voorbereid op de te fotograferen wedstrijden, en daarbij ook nog de laatste wijzigingen in het weerbericht check, buienradar bestudeer, inclusief de buienradar van Europa, maar toch… Als ik denk dat het wel mee zal vallen, komen juist de buien als wolkbreuken op mij neer. Als je dan ook nog je regenpak in het mediacentrum hebt laten liggen en je eigenlijk ook nog wilt fotograferen, dan heb je ook nog even onweer in je hoofd....

Toen we halverwege de jaren 80 met mijn maatjes Jan, Henk, Alfred en Peter naar Ameland gingen, je weet wel uit een eerdere blog, waar maatje Jan zijn vrouw Caroline had geschaakt, hadden we ook een zomer net als nu. De temperaturen waren geweldig, en of dat nu door de hormonen of door het KNMI kwam weet ik niet meer, maar ik weet nog wel dat het verschrikkelijk nat was, en nee niet alleen van de drank. Het was zelfs zo erg dat in die 10 dagen Ameland er in de 25 jaar daarvoor niet zoveel geregend had in dezelfde periode van het jaar. Zelfs de Leeuwarder Courant had een foto van onze tent met vlaggenmast, waarin we probeerden wat sokken droog te krijgen, geplaatst als beeldmateriaal bij het verhaal over die natte zomer.

Toch lieten we ons er niet onder krijgen, en zongen we regelmatig "Sunny". We zullen niet het origineel en rustige nummer van Bobby Herb hebben bedoeld, maar wel het vrolijke nummer van Boney M, welke ook nog eens was gebruikt voor een commercial van snoep als ik het goed heb..

Toen ik uiteindelijk besloot om ook een droge plek op te zoeken en mijn foto’s maar te gaan uploaden moest ik er eigenlijk wel om lachen, apparatuur was immers goed beschermd, en ik werd uiteindelijk alleen maar nat, en dat krijg je over het algemeen wel weer gemakkelijk droog. Op weg naar huis heb ik wel de stoelverwarming op de hoogste stand gezet, en de temperatuur opgeschroefd naar 24 graden om enigszins warm te blijven… Thuis gelijk maar een droge polo en droge schoenen aangetrokken, maar de broek kon inmiddels wel weer dacht ik… Ik wilde uiteindelijk ook even opschieten want ik wilde nog even naar de verjaardag van de buren… Toen ik uiteindelijk in de vroege uurtjes mijn warme mandje opzocht en mijn broek uittrok bleek ik uiteindelijk nog steeds niet helemaal opgedroogd te zijn…zelfs mijn onderbroek was eigenlijk nog steeds doorweekt, wat een zomer...

Neuriënd met "Sunny" ben ik mijn mandje ingekropen en sinds lange tijd was ik een keer niet de warme kachel van Bianca, maar duwde ze mij liefdevol naar mijn eigen helft; “je bent koud!” Of ik ooit weer warm geworden ben? ……..


goed weekend!










Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?