GOUD !

Vandaag reed ik over de A2 richting Amsterdam, toen mijn oren aangenaam verrast werden met de klanken van Spandau Ballet met Gold. Een heerlijk nummer en ik kon zoals wel vaker ook de tekst nog aardig meezingen. Mijn muzikale klanken zijn uiteraard niet voor andermans oren bestemd, of zoals Femke tegenwoordig wel vaker zegt: “als je voor mij zingt, dan hoeft het niet” Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar ik vind het heerlijk om mee te zingen met de hits uit vervlogen tijden en mijn gedachten lekker te laten afdwalen...

Bij de titel “gold” dwaalden mijn gedachten eigenlijk gelijk af naar 8 oktober 2006. Waarom ik dat zo precies weet is omdat ik op deze datum jarig ben, maar in 2006 werd het Nederlands Dames Hockeyteam in Madrid wereldkampioen.

Van de voorbereidingen aan dit wereldkampioenschap zijn de Nederlandse Hockeydames 10 weken lang gevolg door een cameraploeg in hun voorbereidingen en is die intensiteit zoals coach Marc Lammers die heeft ingezet in die voorbereidingen prachtig weergegeven in de documentaire Goud! Fantastische om te zien hoe zowel vreugde als verdriet, blijdschap en teleurstelling, maar vooral de saamhorigheid ertoe leiden dat de Nederlandse dames na 16 jaar weer de wereldtitel weten te behalen.

In 2006 was ik er niet bij, maar vandaag ben ik onderweg naar Amsterdam om foto’s te maken van de EK Hockey in het Wagener stadion. Fantastisch om weer langs de lijn het fanatisme te ervaren en dit weer vast te leggen. Natuurlijk niet alleen van het Nederlandse dames- en herenteam, want als fotograaf ben je natuurlijk neutraal langs de lijn. Hoewel, ik heb natuurlijk mijn oranje Icewatch met rood, wit en blauwe schuifjes wel om, en aan mijn grijns bij het scoren van oranje valt mijn voorkeur ook wel af te lezen…. en als trotse Nederlander hoop ik eind volgende week wel twee keer op Goud!

Goed weekend,


Groetjes Jacques





Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?