Saucijzenbroodje bij Koninklijke Beschikking

“Zoals afgesproken hierbij de verdeling van de dozen mbt de bestelling van de sauzcijnbroodjes”

Ploeg C         21 stuks
Verlading       10 stuks
Kantoor         20 stuks
Lab              15 stuks
Maintenance 22 stuks

“Graag rond 10 uur gebracht, en wilt u de rekening bijvoegen, zodat de boekhouder deze ’s middags kan betalen?

Het is één van de ongeveer 10 bestellingen die ik per jaar ontvang. Of ik een handel in saucijzenbroodjes ben begonnen wat jullie nog niet wisten? Integendeel, maar een naamgenoot van mij doet dat bij Koninklijke Beschikking al bijna 100 jaar. Patisserie Jullens uit Delfzijl bakt onder onze gezamenlijke achternaam het lekkerste brood, gebak en natuurlijk saucijzenbroodjes.

Waarom ik regelmatig bestellingen krijg uit de zeehaven van Delfzijl is niet zo gek. Onze domeinnamen beginnen allebei met jullens. Alleen is mijn domeinnaam jullens.nl en die van de banketbakker jullens.com. Ik denk dat de waarschijnlijkheid bij het typen van het mailadres jullens.nl in sommige gevallen meer voor de hand ligt dan jullens.com en krijg ik daardoor de meest prachtige bestellingen door.

Al heel wat jaren geleden kreeg ik ook een keer een berichtje van de plaatselijke HEMA in Delfzijl. Uit de mail kon ik opmaken dat er weer een vergadering gepland stond voor de plaatselijke middenstand, en vroeg de heer van de HEMA aan de bakker of hij weer voor het gebak wilde zorgen…. En zo uit het niets kwam de echte Pietje Bel in mij boven, en kon ik de verleiding niet weerstaan om een grap uit te halen, en schreef terug:

“ Nou, dat wat ik wel, maar eigenlijk ben ik voor een keer ook wel benieuwd naar de beroemde tompoucen van de HEMA”

Ik ben geen mail meer tegengekomen van de banketbakker, maar ook niet van de HEMA. Eigenlijk ben ik tot op de dag van vandaag wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Waarschijnlijk heeft mijn rebelse fantasie de overhand in deze en is de vergadering gewoon normaal verlopen zoals afgesproken, maar toch….

Vandaag kreeg ik een bedankje van de mevrouw die de bestelling had verstuurd, en was mij erg dankbaar dat ik de bestelling had doorgestuurd naar het juiste mailadres. Ze was vrij geweest, en als ik dit niet had opgepikt had het bedrijf niet de 88 saucenbroodjes ontvangen bij de koffie. Ook de bakker bedankte mij weer voor het doorsturen van de bestelling. Natuurlijk heb ik dit graag gedaan, en nu maar weer wachten op de volgende bestelling. Ik denk dat ik vandaag maar even langs onze saucijzenbakker de Jong rij, toch wel lekker…

Hier hoort natuurlijk wel een kop koffie bij van vof de kunst.

Goed weekend!








Jacques

Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?