Wat is mijn relatie met Suzanne ?

Weet je nog dat je je eerste plaat kocht? In een eerdere blog had ik weleens uiteengezet dat ik bij de platenzaak in Dokkum de single van 10cc met dreadlock holiday had gekocht. Ik heb overigens al mijn vinyl-platen nog steeds, aangevuld met wat ik een tijd geleden op de zolder van mijn vader vond.

Na het vinyl zijn we overgestapt op de cd, en ook al deze cd’s staan nog steeds overzichtelijk voor het grijpen en op alfabetische volgorde in een serie van aaneengeschakelde cd-kasten van Ikea. Cd’s opzetten en tijdens het luisteren het boekje van de cd vastpakken, doorbladeren, en bij de favoriete nummers de songteksten meezingen gebeurt eigenlijk ook nooit meer. Al mijn cd’s zijn in de loop der tijd gedigitaliseerd in mijn bibliotheek van Itunes. En cassettebandjes maken voor onderweg hoeft ook al lang niet meer en cd’s afspelen gebeurt eigenlijk nog maar minimaal. Waar we vroeger nog een aux-aansluiting in de auto hadden, kunnen we nu rechtstreeks de Iphone aansluiten met bluetooth of met de USB-aansluiting. Ik neem zelfs nog een weleens een oude IPod met 60GB aan muziek mee in de auto. 

Tegenwoordig geven spotify en apple music je met een abonnement toegang tot alle mogelijke muziek, en met een ruime databundel kan ik aardig vooruit, maar ik moet zelfs toegeven dat ik nog weleens data bijkoop voor de rest van de maand als ik niet genoeg blijk te hebben bij het luisteren naar mijn favoriete muziek…

Met de de familie van Bianca hebben we een behoorlijk gevulde groeps-app wat ooit een paar jaar geleden gemaakt was voor een gezamenlijke vakantie. Zo af en toe wordt deze app nog steeds gebruikt om iedereen uit te nodigen voor bijvoorbeeld een gezellig samenzijn, of voor een gezellig etentje. Afgelopen week was ik net een afspraak in mijn agenda aan het inplannen, toen ineens What’s app het scherm van mijn Iphone overnam. Het was mijn schoonmoeder, die samen met Nico een soort van voorjaarsschoonmaak hadden die dag, en voor de zoveelste keer de verzameling cd’s van de ene kant van de kamer naar de kant aan het verhuizen waren, en zich afvroegen wat ze eigenlijk met deze verzameling moesten. In de app vroegen ze of er iemand was die belangstelling had voor deze verzameling. Ik denk dat mijn responstijd 3 seconden was; “JA!”

Op de vraag of ik iets kwam uitzoeken, of dat ik alles wilde, antwoordde ik weer meteen terug: “ALLEMAAL :-)”
’s avonds kwam mijn schoonmoeder met een tasje met een paar cd’s, en daar achteraan Nico, die eerst twee keer naar de auto moest lopen om de boxen met cd’s te halen. Geweldig om naast de nodige verzamelcd’s, klassieke muziek, new age, ook de cd’s van Eric Clapton, Santana, The Kinks en Dire Straits voorbij kwamen.

Eén cd had ook toch ook wel even mijn aandacht, het was de cd nu en dan van Herman van Veen. Prachtige luisterliedjes, en voor deze blog natuurlijk “Suzanne”

Bedankt Ma (Suzanne) en Nico.


Goed weekend






Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?