Laat de zon niet ondergaan bij Utrecht

Iedereen die mij een beetje kent, weet dat zo vanaf half november mijn bloed weer sneller gaat stromen als ik de stal van de top 2000 weer ruik. Eerst de stemronde, en vanaf eerste Kerstdag t/m de jaarwisseling weer de 2000 beste hits op NPO radio 2.

Voordat bij mij de radio ’s ochtends aan stond op radio 538 met Evers staat op, luisterde ik elke ochtend naar Rob Stenders, geweldig hoe hij met zijn sidekick Fred Siebelink altijd weer een spraakwaterval uitstroomde met woordgrappen, ondubbelzinnige humor en zijn fantastische parate kennis van muziek. Ik baalde er in de tijd van dat hij ineens van de zender was verdwenen, gelukkig dat dit werd goed gemaakt met Edwin Evers. Als ik in de auto zit gaat alleen al jaren meestal de radio op NPO Radio 2 als Evers zijn programma erop zit, hoewel ik Gerard Ekdom toch ook graag mag horen...

Ik was enige tijd geleden dan ook aangenaam verrast om Rob Stenders weer te horen, niet in de ochtend maar tussen 1400 en 1600 uur op NPO Radio 2 met een nieuw programma, de platenbonanza. Bij dit heerlijke radioprogramma bepaalt de luisteraar 2 uur lang welke muziek er gedraaid wordt. Dit alles natuurlijk weer onderbouwd met de geweldige muziekkennis van Rob Stenders, om maar weer te zwijgen over de woordgrappen…

De platenbonanza bepaalt deze week zelfs de hele programmering bij NPO Radio 2. Wat een fantastische muzikale week is dat geworden zeg… Met de luisteraars die NPO Radio 2 bereikt, blijken we deze week een enorme vriendengroep te zijn die toch wel een enorme overlapping in smaak van muziek blijken te hebben. Natuurlijk zijn niet alle nummers even leuk, maar het grootste gedeelte wat ik voorbij hoor komen heeft toch wel mijn aandacht, en ik ben zeker niet de enige die het gevoel van de top2000 naar boven voelt komen als ik de reacties hoor en lees. Alleen is er geen lijst waarmee gewerkt wordt, de lijst ontstaat echt door de input van de luisteraars, hoe mooi is dat… Het leuke van deze formule is dat je zelf op de stoel van de programmamaker gaat zitten. Hoor ik een nummer, dan verzin ik daar wel weer een nummer bij die in hetzelfde genre past, of juist aansluit bij mijn herinnering van net dat ene nummer…

Vandaag reed ik rond 1800 uur bij Utrecht, genietend van de muziek wat gelukkig het fileleed op dat moment wist te verzachten, toen de ondergaande zon de hoek van mijn linker buitenspiegel had bereikt en een warm mooi licht zich meester maakte van de omgeving waarin ik reed… Mijn gedachten dwaalden af en eigenlijk wilde ik niet dat de zon verder onder zou gaan, en meteen moest ik denken aan “don’t let the sun go down” van George Michael en Elton John…

...Ik bedacht mij niet, opende de radio 2 app op mijn IPhone, en stuurde Bert Haandrinkman een gesproken app met mijn motivatie voor dit nummer, waarin ik vertelde dat eindelijk het lichaam van George Michael was vrijgegeven, de zon onder ging in Utrecht, en er eigenlijk op dat moment alleen ruimte was voor dit nummer…

Ik was dan ook aangenaam verrast dat even later mijn eigen stem door de speakers te horen was, gevolgd door dit nummer…En als even later dan ook nog weer andere luisteraars hebben gereageerd op mijn motivatie, bevestigde dit weer dat muziek toch altijd weer iedereen weet te verbinden, hoe heerlijk is dat in deze tijd...


Goed weekend alvast en eehh, stem nog maar even af op radio 2 ;-)










Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?