Seksuele verlangens tijdens de top2000 ;-)

En zijn jullie er ook al klaar voor? Nog 2 nachtjes slapen en dan barst de magie van de top2000 los op radio 2. Ik kan er nu al opgewonden van raken, de tune, de opgetogen manier van  presenteren, hoewel ik Ben Haandrikman dit jaar toch wel zal missen. Neemt niet weg dat met de kennis van Rob Stenders en het enthousiasme van dorpsgenoot Jan-Willem Roodbeen, en natuurlijk alle andere dj’s, dat het best weer goed zal komen dit jaar met deze heerlijk lijst richting het nieuwe jaar…

Ik heb mij in ieder geval weer goed voorbereid vandaag, de app van radio 2 geüpdate, extra oplader voor mijn iPhone bij mijn bed geïnstalleerd, zodat als ik ’s nachts een keer wakker wordt even mijn oortjes in kan doen en kan luisteren waar we zijn gebleven op de lijst en met een volle accu niets hoef te missen. Natuurlijk heb ik vandaag weer net als vorig jaar een echte scheurkalender gemaakt. 17 pagina’s uitgeprint van de top2000, waarop staat in welke tijdblokken welke nummers worden gedraaid. Ik heb deze van een gaatje voorzien, draadje erdoor, en elke keer als een pagina geweest is, scheuren we die bladzijde eraf…

Ondertussen zit ik op een ander scherm te kijken welke nummers er weer allemaal voorbij gaan komen, wat allemaal goed is voor een glimlach of een traan. Zo viel mijn oog ineens op Enigma met Sadeness, overigens ook het enige nummer van deze eenmansgroep uit Duitsland in de top2000.

Toch even op youtube gekeken naar deze waanzinnig mooie clip, waarin een student aan zijn bureau zit te schrijven, maar in slaap valt en mee wordt genomen in een verlichtende droom waarbij hij gehuld in een rode habijt met kap wandelt in een ruïne en aankomt bij de “verboden deur”. Aan de andere kant staat een te mooie jongedame die de tekst van het nummer fluistert. Vervolgens draait de student zich om en probeert te vluchten, maar door zijn seksuele verlangens wordt hij teruggezogen door de deur, maar wordt dan wakker….prachtig!

Het nummer was de eerste single van Enigma en kwam uit in 1990 en werd een nummer 1 hit in 14 landen , waaronder ook in Nederland.

Vooral rond deze tijd van het jaar vind ik het trouwens ook heerlijk om naar dit soort muziek te luisteren. Keltische invloeden in de muziek, heerlijk… Gelijk worden mijn vingers gedwongen om artiesten als Enya, Clannad, maar ook U2 te typen… En terwijl het vuur van de haard dansend haar weg zoekt, de behaaglijke warmte mijn lichaam weet te bereiken schenk ik nog een heerlijke glas rode wijn in en zwijmel nog iets verder weg in de herinneringen die omhoog komen terwijl het vuur steeds verder een rode gloed over de haardblokken weten te creëren… De kerstboom naast de haard geeft nog net die heerlijke dennengeur, en intussen kijk ik nog even om naar mijn lieve Bianca, die helaas nog steeds elke dag keuzes moet maken in haar welzijn na haar sab-bloeding, maar vooral ook geniet van wat we samen nog voor gezelligheid hebben…

Geluk zit in zulke kleine dingen, persoonlijk, maar ook een beetje in de top2000 :-)

Fijne kerstdagen


Groetjes Jacques







Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?