Simply Red, Simple Minds en Stadswacht…

“Gezien u van tijd tot tijd over muziek blogt hebben wij voor u in de onderstaande link de tracks van onze EP beschikbaar gemaakt zodat u, mits interesse, hierover een review/blogpost kan schrijven op uw blog”
Hè wat, ik krijg een link doorgestuurd van de voor mij onbekende Belgische band “stadswacht”, met een uitnodiging voor de release van hun nieuwe EP “kopzorgen” in Leuven, omdat ik wel eens wat over muziek schrijf… 
Ik weet dat mijn blogjes inmiddels best redelijk gelezen worden, maar ik dacht dat dit kwam omdat ik herinneringen aan mijn muziek koppel en mensen dit blijkbaar leuk vinden om te lezen, en niet omdat ik voor mij onbekende muziek moet gaan luisteren, om nieuwe herinneringen op te bouwen…  Maar gevoed door mijn nieuwsgierige kant ben ik toch de link gaan volgen en gaan zoeken op youtube, en blijkt “stadswacht” een steeds meer populair  “studentikoos” bandje uit België te zijn met leuke teksten met een verslavende melodie. Volg hieronder eens de link naar hun nieuwste single “Slapeloos” en laat je verrassen…

Maar deze afgelopen week bracht natuurlijk veel meer, Symphonica in Rosso met Simply Red, hoe gaaf is het om deze band sinds lange tijd weer eens live te aanschouwen! 
Ik weet niet meer hoe lang geleden dat ik ze live heb horen spelen, en nu komen ze ineens weer in Amsterdam. Ik heb werkelijk genoeg herinneringen om tientallen blogs te kunnen vullen met deze waanzinnige muziek… Ik heb in een blog al wel eens “holding back the years” aangekaart, en terwijl ik dit aan het schrijven ben heb ik de shuffle van apple music aangezet…pffff  “The Right Thing” en “Every Time We Say Goodbye” blijven toch fantastische nummers om naar te luisteren. Google maar eens op de hits van Mick Hucknall, en laat mij ook eens genieten van jullie herinneringen. Ik heb in ieder geval kaarten voor het concert in oktober 2017. Nu maar hopen dat Bianca het weer aankan en aandurft om een dergelijk groot concert te bezoeken, anders is er vast wel iemand die met mij mee wil :-) Ik kan in ieder geval niet wachten, hoewel… dan ben ik natuurlijk alweer 51, laat maar…holding back the years.. :-)

En dan ineens zijn daar in afgelopen week ook nog mijn andere jeugdhelden met een nieuwe cd en een optreden in Carré, the Simple Minds! Vandaag is hun nieuwe cd “acoustic” gelanceerd. Waanzinnig hoe ze hun oude nummers als new gold dream, alive and kicking of waterfront hebben omgezet in een prachtige akoestische versie, zonder in te leveren op de beleving van hun Keltische achtergrond. Ik werd er in ieder geval heel blij van, misschien ook wel door de herinneringen aan Jan, zijn opel kadett en mitsubish colt met de Croky Papegaai op de hoedenplank,  mijn suzuki alto, of eigenlijk die van mijn moeder, de mds in Groningen, New York - New York in Tynaarlo, de kroketten van Tammo uit Vries, West End op Ameland, ons jeugdhonk aan het Leekstermeer, dienstplicht bij de Koninklijke Marechaussee…..bla bla……

Gelukkig heb ik ook kaarten voor the Simple Minds kunnen regelen. Ik kijk er echt naar uit om in mei in Carré en in oktober in de ziggo dome mijn herinneringen weer te voeden. Ik denk zelfs dat ik het bij bepaalde nummers niet eens droog weet te houden. Na deze concerten laat ik jullie zeker weten bij welke nummers ik de tissues uit mijn broekzak heb gehaald, en als de achterliggende emotie niet te gênant is, zal ik deze ook met jullie 
delen ;-)


Goed weekend!









Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?