Little man (van 50)

Vandaag is het op de kop af 50 jaar geleden dat mijn moeder mij op deze wereld heeft gezet. Ik wil naast het enorme feestgevoel toch heel even stilstaan bij het feit dat ze helaas niet meer onder ons is, maar zo spiritueel ingesteld als ze was, denk ik stiekem toch dat ze er op de een of andere manier toch wel bij is vandaag :-) 
Ik ben vanmorgen maar eens begonnen te kijken op de site van de top 40 en heb daar een aantal jaartallen ingevuld met 8 oktober, en wat stond er op nummer 1 toen ik geboren werd? Little Man van Sonny en Cher. 
Ik zie nu al helemaal voor mij dat uit de oude lampenradio, je weet wel zo’n radio die er minstens 5 minuten over deed om warm te worden alvorens er geluid uit kwam, de klanken van Sonny en Cher kwamen, en mijn ouders dan wiegend met mij op de arm zachtjes meezongen met  Little Man…

Op mijn 18e verjaardag in 1984 stond George Michael met Careless Whisper op nummer 1. 
Als ik daar de herinneringen van op papier moet zetten, dan wordt dat een blog op zich haha, en dat gaan we vandaag maar niet doen. Neemt niet weg dat ik het eigenlijk nog steeds wel een heerlijk nummer vind om even bij weg te dromen…

In 1987 werd ik 21, en dat dat deed ik samen met Michael Jackson en Bad. Wat een fantastisch nummer van het gelijknamige album is dit nog steeds. Hoewel thriller het best verkochte album was van Michael Jackson behoort dit album met 55 miljoen verkochte exemplaren nog steeds tot de 50 best verkochte albums aller tijden. Hoewel ik absoluut niet de moves van Michael Jackson beheers, is het nog steeds moeilijk om stil te blijven staan als ik dit nummer hoor…

Op mijn 30e verjaardag in 1996 stond Rob de Nijs met Banger Hart op nummer 1. Eigenlijk komt er geen enkele emotie bij mij boven als ik dit nummer hoor. Ik heb wel een “best of cd” van Rob de Nijs in de kast liggen en ik kan ook niet zeggen dat ik al zijn nummers vervelend vind om te horen, maar met “het werd zomer” sloeg mijn fantasie in mijn vroege jaren toch iets meer op hol :-)

En dan 10 jaar geleden, 40… Marco Borsato en Lucie Silvas stonden op nummer 1 met Every Time I Think of you. Hieronder staat de link naar dit nummer in een live uitvoering tijdens Symphonica in Rosso. Of je nu wel of niet van Marco Borsato houdt, het zijn altijd wel fantastische concerten. Het grappige van dit soort concerten is dat mijn goede vriendin Caroline altijd wel op hetzelfde moment in de zaal zit als wij er zijn, of zelfs een keer direct achter ons, terwijl we dit niet van elkaar wisten. Caroline is de vrouw van mijn overleden maatje, waar ik wel vaker iets over schrijf… Toeval, spiritueel, ik weet het niet, maakt mij ook niet uit, maar ik geniet altijd wel van dit soort herhaalde onverwachte dingen… Zelfs toen we vorig jaar naar Marco Borsato zouden gaan, maar Bianca door haar SAB niet in staat was om te gaan, en we de kaarten toen hebben weggegeven, zat Caroline weer in de zaal…ik zeg niets…

En dan de top 40 van deze week… Let me Love you van “DJ Snake feat Justin Bieber” 
Zucht… Ok, ik ben nu 50, maar moet ik dan nu ook gaan zeggen dat de muziek van vroeger beter was, net als mijn vader en moeder dat over mijn muziek zeiden? Nee echt niet, tegenwoordig hebben we ook nog steeds fantastische muziek, maar dan bedoel ik toch meer Coldplay, Kensington en Direct!  Ok, en af en toe vind ik het ook wel leuk om uit mijn dak te gaan met één van onze beroemde DJ’s :-)

Ik laat mij verder vandaag lekker verrassen met wat er allemaal staat te gebeuren,


Goed weekend!!

















BewarenBewaren

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?