En…. kriebelt het bij jullie al?

Voordat je met deze blog begint te lezen moet je eigenlijk het geluid van je computer wat harder zetten en op de play-knop van het nummer wat als eerste onderaan deze blog staat van youtube klikken….

En?

Volgens mij heb ik jullie in één klap meegenomen naar 25 december, eerste kerstdag, maar ook naar de start van de top 2000. Hoe heerlijk is het als je door het metropole orkest het nummer overture van the who hoort, en je dit nummer meteen associeert met de geur van verse dennennaalden, mooi en met zorg opgetuigde kerstbomen, of luister je naar deze tune met een kater van kerstavond, omdat je weer niet dat onder de kerstboom had gevonden wat je zo graag had willen hebben… Mij brengt het in ieder geval met een doffe dreun in één klap naar de rollercoaster van gave muziek uit de top2000!

In deze week zijn veel mensen vrij, staat de radio bij veel mensen afgestemd op radio 2 met de top 2000, en terwijl je glibberend en rillend van de kou je weer je weg zoekt naar een toffe bestemming word je hoofd weer overspoeld met de herinneringen aan al die prachtige muziek die dan voorbij komt uit je autoradio, soundbar of iphone. Of zet jij ’s nachts ook een wekker om bij je favoriete nummer en inzending wakker te worden, en luister je naar de prachtige herinneringen die luistergenoten hebben ingestuurd bij jouw “all time favorite". Ik zet bijvoorbeeld mijn iphone op de radio2 app, doe mijn oortjes in en droom langzaam weg bij de klanken van…..of schrik 3 uur later plotseling wakker bij het horen van weer een fantastisch nummer…

Wat maakt de top 2000 toch zo magisch? Er zijn veel meer hitlijsten die je meedragen naar allerlei fantastische nummers uit het verleden. Zijn het naast de muziek de dj’s, de herinneringen, mijn leeftijd, of een onbestemd verlangen naar een vervlogen tijd? Soms zijn het dingen die je niet moet willen verklaren, maar gewoon heerlijk genieten van wat muziek losmaakt bij mensen…

Voorlopig moeten we nog even geduld hebben, over 2 weken komt eerst Sinterklaas weer in het land, zingen we weer “zie de maan schijnt door de bomen” uit volle borst mee, hopen we stiekem allemaal dat er niet teveel aan onze traditie is gesleuteld, werken we weer hard aan gedichten en surprises als voorbereiding op pakjesavond, en ergens in deze tussenliggende periode krijgen we eerst weer de top 2000 stemweek. Ik had al een mail gestuurd naar radio 2 voor de datum van deze week, maar helaas nog geen antwoord gekregen, maar dat zal snel duidelijk worden. Met deze tradities tikt de klok weer langzaam richting 2017, met weer een rugzak vol herinneringen van het afgelopen jaar, en met weer ruimte voor de inspiratie de we weer hebben opgedaan voor 2017.

Vorig jaar heb ik met Jan en Bert afgesproken om weer eens het top 220 cafe te gaan bezoeken, misschien moeten we zelfs kaarten bestellen voor de top 2000 a gogo met Matthijs van Nieuwkerk en Leo Blokhuis, laat het allemaal maar weer gebeuren…Ik heb er nu alweer zin in!

Blijft natuurlijk alleen weer de vraag wie er dit jaar op nummer 1 staat. Net als vorig jaar John Lennon met Imagine, of weer eens avond van Boudewijn de Groot, of zal Freddy Mercuri met Queen en bohemian rapsody weer het einde van 2016 uitluiden en het begin van 2017 inluiden?

Luister en kijk nog eens naar de linkjes hieronder, laat je vast inspireren, maar bovenal denk vast eens na wat volgens jou niet mag ontbreken in de top 2000, en deel dat vast met mij!

Goed weekend,

Groetjes Jacques













Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?