Gewoon zoals je bent….



Ik had vanavond weer een van mijn in mijzelf gekeerde muziekavondjes, waarbij ik heerlijk achter mijn macbook door alle beschikbare nummers van Itunes en apple music scroll, en mij daarbij laat inspireren door alles wat voorbij komt. Ik hop dan echt van klassiek tot smartlap, en van deephouse tot nederpop.  Vanavond kwam ik ineens uit bij Billy Joel met The way you are, en dwaalde ik even weer af met mijn gedachten…

…We gaan alweer richting een jaar dat mijn lieve echtgenoot Bianca geveld werd door een sub arachnoïdale bloeding, oftewel een hersenaneurysma, oftewel een ernstig hersenletsel. Bij een “gewone” hersenbloeding kunnen ze tegenwoordig aardig inschatten hoe het verloop van het herstel zal zijn. Door de zeldzaamheid van deze aandoening is dat heel lastig, of weten ze het eigenlijk niet… Ik benoem het nog maar een keer, ongeveer 1500 gevallen per jaar, waarvan er 500 overlijden binnen 2 weken, 500 redelijk snel herstellen, en Bianca behoort tot de laatste 500 waarvan de onzichtbare schade niet in kaart is te brengen hoe het verloop is, of zal zijn…

Vandaag weer bij een onafhankelijk medische instantie geweest voor een intake-gesprek voor een belastbaarheidsonderzoek. Bij dit onderzoek gaan ze neuro-psygologisch onderzoeken wat je belastbaarheid is onder allerlei omstandigheden zoals functioneren onder tijdsdruk en functioneren tijdens het moeten uitvoeren van meerdere taken tegelijk. Dit wordt een onderzoek van ongeveer 3 uur. Bij de update na een jaar zal ik zeker laten weten hoe dit is verlopen…

Bij de vraag of het goed gaat kunnen we gelukkig zeggen dat het wel beter gaat, maar moeten we tot nu toe helaas wel vaststellen dat het herstel op zich niet zo voortvarend gaat als dat we zouden willen, maar gaat het goed omdat Bianca steeds beter leert omgaan met haar beperkingen, steeds beter weet te plannen, maar ook voor lief neemt als ze een dag of zelfs meerdere dagen volledig gevloerd is.

Ook de rest van het gezin leert zo langzamerhand ook steeds beter hoe we e.e.a. moeten afstemmen met Bianca. Allemaal wat vaker de handen uit de mouwen, of lachen als zaken niet meer aankomen bij Bianca. Ook begrijpen we inmiddels dat we Bianca haar plannen niet ongenuanceerd moeten doorkruizen, en zolang er maar goed overleg in de planning is gaat alles goed, alleen niet meer zo vanzelfsprekend als voor 18 oktober vorig jaar…

Gelukkig is onze liefde ook nog steeds net zo ongenuanceerd als dat die altijd geweest is, en voel ik mij af en toe een heerlijke berner-sennen waar ze heerlijk tegen aan kan liggen, en leg ik mijn hoofd op haar schoot als we elkaar even niet begrijpen… Want ook voor de rest van ons gezin is er best wat veranderd, maar ben ik als berner-sennen trots op mijn puppies hoe alles gaat, en dat we ondanks alles hebben bewezen dat we er voor elkaar zijn in goede en minder goede tijden, en ik nog steeds na 25 jaar huwelijk onvoorwaardelijk veel van haar hou, gewoon zoals ze is….

Oh ja, kom je voor het eerst bij mijn blog en heb je interesse in meer informatie over een hersenaneurysma of sab-bloeding, lees dan ook eens deze blog: 

http://jacques-jullens.blogspot.nl/2016/04/hersenaneurysma.html

Goed weekend!








Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?