La Dolce Vita

Het goede leven…

Ieder jaar rond deze tijd hoor je weer allerlei nummers voorbij komen waarvan geopperd wordt of dat misschien weer de nieuwe zomerhit voor dit jaar zou kunnen worden. Er zijn allerlei ingrediënten waar een zomerhit aan zou moeten voldoen. 

Zo moet een zomerhit een aanstekelijke beat hebben waardoor je meteen wilt dansen en niet onbelangrijk, het moet een gevoel bij je losmaken van vrijheid, goed leven, warme temperaturen, zon, water, klapperende zeilen, strand, muziek, dansen, kleurige parasols, de geur van zonnebrand en natuurlijk de meest kleurrijke cocktails…

Op dit moment nog in de tipparade, maar volgens mij binnenkort de nummer 1 zomerhit van 2016 voor dit jaar is Mantra Axwell Cut van Michael Feiner. Alle bovenstaande ingrediënten komen bij mij in ieder geval los bij het horen van dit nummer, maar ja dat is natuurlijk wel heel persoonlijk :-)

Zo was het ritme van een zomerhit in de jaren 80 wel van ander soort, maar toch kon de muziek van toen wel degelijk hetzelfde gevoel oproepen. Als ik die nummers nu nog hoor kan ik zelfs de geur van lauw zoet zwemwater i.c.m. zonnebrand nog voor de geest halen…

Aan het Leekstermeer bij camping Cnossen hadden we altijd een mooi koppel vrienden, wat aangevuld werd met vrienden van camping Van Der Dong aan de andere kant van het Leekstermeer. Namen die mij zo te binnen schieten schieten zijn Louise Bakker, Rob Nieboer, Olaf Koster, Annette ten Broek, Arnold Bruins, Yolanda van Calker, Wim Bleker en Jaap Kuin.
Ik kan mij nog goed herinneren hoe we op mooie dagen met een hele groep het water opgingen met motorboten, zeilboten en surfplanken. Drinken en de nodige versnaperingen gingen natuurlijk ook mee, net als wat draagbare muziekdragers. Als alles wat kon drijven dan bij elkaar lag, was het haast een soort kunstmatig verkregen eiland waarbij iedereen hopte van boot naar boot…
Hoewel niet echt het gevoel van een zomerhit, kan ik mij nog wel goed herinneren dat Wim Bleker een fervent accordeonspeler was, en zijn accordeon ook meenam het water op. Het hoeft niet je smaak te zijn, maar het was wel echt geweldig voor de sfeer… Ik heb nog lopen zoeken naar zomerhits waar een accordeon in voorkomt, maar dat heb ik niet direct kunnen vinden.

Wat mij voor die tijd wel meteen alles losmaakt en mij weer terugbrengt naar de tijd dat we nog echte winters en vooral zomers hadden is Ryan Paris met Dolce Vita.

Goed weekend en alvast een fijne zomer!


Groetjes Jacques












Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?