Jacques!

Jacques!

Afgelopen maandagvond was ik voor orange-pictures & anp-foto bij de oefen-interland van dames oranje hockey tegen Great Brittain. Deze interland vond plaats bij hockeyvereniging Athena in Amsterdam, en voor de gezelligheid en de parate kennis van de spelers had ik Femke mijn dochter meegenomen. We hadden ons eerst gemeld in het perscentrum, hesje en badge in ontvangst genomen, en toen eerst maar even wat gaan eten.

Na het eten wat voorbereidingen getroffen en toen op weg naar het hoofdveld. Ik heb een perskaart en kon meteen doorlopen, maar Femke had een kaart moeten kopen en sloot netjes aan in de rij om haar toegangskaart te laten scannen…

Eenmaal voorbij de drukte stond ik vast het veld te overzien, om te kijken waar ik zou beginnen met het maken van de foto’s toen ik ineens achter mij een vrouwenstem hoorde roepen:

Jacques!

Jacques!


Ik draaide mij om en een mooie blonde dame, iets jonger dan ik, gekleed in een stoere jeans met een leuk shirt keek mij belangstellend aan en zei:
“je herkend mij niet meer hè?”
“help” zei ik een beetje vragend tegen haar, terwijl ik haar in een flits van top tot teen in mij opnam en enorm zocht naar iets van herkenning, maar ik wist het echt niet…

“Kitty” zei ze…

Jeetje, dat ik dat niet gezien had… Kitty was ongeveer 30 jaar geleden mijn vriendinnetje toen ik nog in Nietap woonde, en zij in Roden…
Is dat niet geweldig om nog herkend te worden na 30 jaar haha.. Wat wil je nog even tegen elkaar zeggen na 30 jaar elkaar niet meer gesproken te hebben. Zij getrouwd, 4 kinderen en wonend in Amsterdam en ik samen met mijn dochter van 20, die na later bleek, meteen doorhad wie Kitty was, en alle energie bij elkaar moest rapen om niet in lachen uit te barsten om mijn ietwat onhandige houding…

Afgelopen week hebben we nog wat heen en weer gemaild om te kijken wat er van elkaar geworden is, erg leuk.

De muziek die mij als eerste te binnen schoot toen ik 30 jaar terug in de tijd ging was het album van Chrissy Hynde van de Pretenders, Get Close, met nummers als Don’t get me wrong en Hymn to her…

Ik heb het album nog even uit de kast gehaald en gedraaid op mijn trouwe oude pick-up..

Waar blijft de tijd…

Goed weekend!










Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?