“Als je toch op de weersvoorspelling was afgegaan, was je thuis gebleven”

Tjonge, wat een weer hebben we achter de rug, een voorjaar die geen voorjaar wilde worden en een winter die maar geen winter wilde worden. Tenminste bij ons dan, want in het Noorden van t land denken ze er m.b.t. de winter er waarschijnlijk iets anders over, zeker als je een paar dagen op straat hebt kunnen schaatsen. Maar voorlopig heeft het nu wel lang geduurd met de regen en kou….

Toch heeft dat gemopper op het weer ook een keerzijde.

Mijn vader zei altijd: “als je thuis blijft om het weer, kom je nooit ergens”

Toen Femke en Thijs nog 2 kleine smurfjes waren stond er op een zekere dag de Efteling op de planning. De weersverwachtingen waren niet al te best voor die dag, en toen we ’s morgens wakker werden met het geluid van veel en vooral harde regen, wilde ik eigenlijk het liefst de dekens over mijn oren trekken… Maar zo positief als we altijd ingesteld zijn, stapten we in de auto en vertrokken we naar Kaatsheuvel. Met nog een klein beetje regen kwamen we aan, doken eerst de overdekte fata-morgana in, om er vervolgens met redelijk prachtig weer, weer uit te komen. Ook de rest van de dag was het prachtig weer, en hebben we een heerlijke dag gehad…

“Als je toch op de weersvoorspelling was afgegaan, was je thuis gebleven” 

Zo hebben we ook een aantal jaren een klein zeiljachtje gehad. De eerste vakantie die we er mee weg zouden gaan begon ook met stromende regen en een nog slechter vooruitzicht. Ik zie mijzelf nog staan achter het roer met regenjas en zuidwester, terwijl in de kombuis soep werd opgewarmd. Toch brak hier een dag later ook de zon door, en hebben we een onvergetelijke vakantie gehad.

“Als je toch op de weersvoorspelling was afgegaan, was je thuis gebleven”

Of lang geleden met vrienden op Ameland. Ik had er al eerder over geblogd, de natste 10 dagen in 25 jaar op Ameland. Over de voorspellingen weet ik niets meer, wat ik wel weet is dat dit één van de meest leuke vakanties met mijn vrienden is geweest… Wel zongen we gezamenlijk meerdere keren per dag Sunny van Bobby Hebb, Cher, Boney M, of welke cover je maar kunt bedenken :-)

“Als je toch op de weersvoorspelling was afgegaan, was je thuis gebleven” 

Natuurlijk ben ik ook blij als het weer wat beter is als je erop uit gaat, maar zelfs afgelopen Koningsdag, met de meest verschrikkelijke voorspellingen door het land, was het weer bij ons in Veenendaal toch fantastisch, misschien wat fris, maar daar kon je je op kleden. Al met al weer een heerlijke dag :-)

“Als je toch op de weersvoorspelling was afgegaan, was je thuis gebleven” 



Fijne zondag en eehhh…


Trek je niets aan van het weer!








Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?