Pappie loop toch niet zo snel...

Pappie loop toch niet zo snel…

Ik kwam al “voor” mijn geboorte aan het Leekstermeer. Ik weet dan ook niet beter dan dat deze plek echt een deel van mijn leven bepaald heeft. De herinnering aan het Leekstermeer, het zomerhuisje “carpe-diem” gaat dan ook zover terug als ik mij kan herinneren dat ik leef…

In het hele vroege voorjaar, de periode dat de camping nog uitgestorven was, verbleef ik met mijn moeder al op de camping. De bovenwoning in Groningen werd ontvlucht, zodat ik buiten alle ruimte had om te spelen en van de watersport te genieten. Omdat er in het begin van het seizoen nog niet veel vriendjes waren, was ik regelmatig bij de familie Cnossen te vinden, vooral om op mijn manier te kunnen helpen met het onderhoud van de camping. Als Chris en Oom Piet dan gingen pauzeren mocht ik mee, en zoals ik mij als de dag van vandaag nog goed kan herinneren kreeg ik van tante Hennie altijd een glas limonade, geserveerd op een schoteltje en rondom het glas op het schoteltjes lagen dan snoepjes… Wat anderen zich hiervan altijd nog kunnen herinneren zijn mijn kleine laarzen die buiten naast de 2 paar van de grote mannen stonden tijdens de pauze…

Als het seizoen dan verder op gang kwam, werd in die tijd het seizoen altijd geopend met een waar openingsfeest. In het paviljoen kwamen alle gasten van de camping dan na een lange koude winter weer bij elkaar om heerlijk bij te kletsen onder het genot van een hapje en een drankje.
Ook was er altijd een live band, waarbij er volgens mij ook nog wel werd gedanst, in ieder geval door mijn vader en moeder :-)

In 1971 had Herman van Keeken een enorme hit met “pappie loop toch niet zo snel” een cover van “daddy don’t you walk so fast” van Daniel Boone. Maar liefst 14 weken stond dit nummer in de top 40 en haalde de 3e plaats en werd daarmee een echte klassieker in het schlagergenre (bron: wikipedia)

Als klein ventje kon ik dit nummer ook helemaal meezingen, en toen op één van de openingsavonden van het seizoen de band dit nummer begon te zingen schuifelde ik al snel in de richting van de band om luidkeels mee te zingen,
Dat ontging de zanger van de band ook niet, en voor ik het wist seinde de zanger dat ik bij hem mocht komen, en kreeg ik de microfoon in mijn handen gedrukt, om vervolgens met volle overgave de rest van dit nummer te zingen voor het grote publiek :-)

Of dit het begin was van een veelbelovende carrière als zanger van het Nederlandstalige lied? Nou, niet echt. Hoewel ik in menig uitgaansgelegenheid de nummers van “de hermes band, André Hazes, en wat niet meer, uit volle borst heb meegezongen, is het hier ook echt bij gebleven…

Fijn weekend verder, en voor ik het vergeet; op radio 2 wordt de “De zwarte lijst” uitgezonden, en dat duurt nog tot morgen. Zeker de moeite waard om naar te luisteren!


Gr. Jacques







Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?