One More Night

One More Night

Mijn enthousiasme voor deze muziekblogs zijn ontstaan uit de 7daysDJchallenge, en na 7 dagen had ik er nog steeds geen genoeg van en ben ik door gaan tellen. Vanaf vandaag dacht ik dat de titel maar eens aangepast moest worden aan de blog…

Zoals ik al eerder had geschreven, was mijn eerste cd van Simply Red, maar dit werd al snel opgevolgd door Phil Collins. Volgens mij heb ik zo’n beetje alle cd’s in mijn kast staan, en eigenlijk hangen er ook best wel wat herinneringen aan de muziek van deze artiest van wereldklasse.

Zo was tijdens de uitvaart van mijn veel te jong overleden schoonvader “In the air tonight” een fantastisch indringend nummer, vooral die enorme drum na de intro. In zijn liveoptredens zie je ook hoe hij vanuit een hoek op het podium al zingend steeds dichter naar zijn drumstel loopt, en met een fantastisch gevoel voor timing, op het juiste moment, en echt geen seconde eerder, zijn drumstokjes pakt en begint te drummen. Hoewel hier ook een negatieve herinnering aan hangt, is dit nummer voor mij niet iets om verdrietig van te worden, want vanuit mijn jeugd heb ik hier ook veel goede herinneringen aan…

Zo heeft volgens mij ook iedereen samen met zijn of haar geliefde wel een liedje die de onlosmakelijke verbintenis tussen hun 2 heeft vastgelegd.  Vaak zie je deze nummers ook wel weer terug bij de bruiloft, als het zover mocht komen natuurlijk :-)

Zo heb ik samen met Bianca heel wat geschuifeld in het jeugdhonk aan het Leekstermeer, of bij bar Loeks in Roden, of waar dan ook maar op het fantastische nummer “One More Night” van Phil Collins.

Wie herinnert zich niet de prachtige clip gefilmd in zwart-wit, met Phil achter de piano als laatste aanwezige gast in een bar, slechts verlicht door een paar lampen, waardoor er een prachtig schouwspel van schaduwen over de clip vallen, met in de achtergrond de uitbater die nog wat laatste glazen aan het pouleren is.

Als je Bianca zou vragen wat haar nummer is die verbonden is met mij, zal ze ook zeker dit nummer noemen. Ik ben blij dat ze na haar hersenbloeding dit ook nog kan herinneren. Uiteindelijk heeft ze voor wie het nog niet wist een beste “tik” gehad, maar werkelijk alles wijst op een goed en volledig herstel…

Ik ben blij dat ik de afgelopen periode er elke nacht een nacht bij heb gekregen met haar, waardoor dit liedje voor mij onsterfelijk is geworden…. ”one more night”


X




Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?