Dag 7 van mijn 7dayDJchallenge

Op de laatste dag van mijn 7daydjchallenge neem ik jullie mee naar '85 '86 '87 Het Nienoordcollege Leek werd verruild voor de MDS aan de Hora Siccamasingel in Groningen stad. Al snel werd ik goed bevriend met Jan Koster, die tot aan zijn overlijden op 5 februari 2007 mijn beste vriend was, en ondanks alle liefde om mij heen, is Jan nog steeds mijn beste vriend ooit. Vaak denk ik nog wel even aan hem hoe hij gereageerd zou hebben met de vraagstukken waar we allemaal wel eens mee zitten. En door zijn noordelijke nuchterheid komt hij nog steeds met goede oplossingen smile-emoticon
Ik ga nu zeker mensen vergeten, maar met o.a. Alike Dusseljee-de GrootWies Louise Henk Koops Luc Veenstra, Jannie van der Heide en Andre Boezerooij hebben we een geweldige tijd gehad op deze school.
Jan was 2 jaar ouder toen we bij elkaar op school kwamen, had al zijn rijbewijs en een oranje opel kadet, met een waanzinnige geluidsinstallatie en een voor mij fantastische smaak van muziek. Hij kon bij een onbekende artiest aan de hoes al zien of het muziek was wat hij mooi zou vinden. We gingen dan ook in menig tussenuur naar het centrum om naar de platenzaak in de Oosterstraat te gaan. Begeleid door de klanken van U2Simple Minds OfficialBruce SpringsteenFrank Boeijen (Official) en
Prince. Als Jan dan een elpee kocht, dan kocht hij ook meteen een geplastificeerde binnenhoes en een geplastificeerde buitenhoes, want zijn muziek moest in onberispelijke staat blijven... Thuis werd de LP meteen opgenomen op een cassettebandje en werd op de hoes van het cassettebandje met een elektronische schrijfmachine met zo'n vliegende printkop van IBM de informatie getypt. Hij deed dat ook wel eens voor mij. Ik heb de bandjes nog steeds, en zelfs nog een werkend cassettedeck...
Uiteraard werd een bezoekje aan de stad ook gecombineerd met een bezoekje aan de shoarmazaak in de Poelestraat. Mijn moeder rook dat een keer en vroeg of ik mij realiseerde dat ik over een uur bij de tandarts moest zijn..."uuhh neee frown-emoticon" De tandarts heeft er niets van gezegd, maar moet het goed geroken hebben...
Naast het centrum hadden we ook nog winkelcentrum de Wijert niet zover van de school, waar regelmatig een verse haring werd gekocht bij de authentieke viskraam. Ook kwamen we graag bij Eetcounter Sip Bloemberg, De Wijert waar ik niet alleen de broodjes en de koffie aantrekkelijk vond wink-emoticon
Muziek werd in deze tijd steeds meer een onderdeel van wie je was. Door deze leuke challenge en met het daarbij doorspitten van oude hitlijsten realiseer je je dat nog meer. Tot op de dag van vandaag draai ik nog steeds graag de echte klassiekers die uit die tijd komen, hoewel de eendagsvliegen uit die tijd toch voor geweldige herinneringen zorgen...
Bert Brenkman nogmaals bedankt voor het prikkelen van deze challenge, en eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de muziek van Luc Veenstra. Luc, volgens mij gaat dat lukken smile-emoticon
Iedereen bedankt voor de reacties, en ik denk dat er nog wel een keer een verhaaltje voorbij komt, goed weekend!
Oh ja, rijdend door de straten van Groningen met de oranje kadet van Jan, hoort maar 1 nummer...




Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?