Dag 6 van mijn 7dayDJchallenge

"Pap en mam, ik ga volgende week zaterdag naar Veenendaal"
"Naar Veenendaal, Wat moet je daar dan?"
"Nou je weet wel, Bianca Jullens-Nuijten die altijd aan het Fam Cnossen Leekstermeer komt met haar ouders is jarig. Nu hebben Ronald en ik het idee om daar heen te gaan"
"Ben je verliefd of zo?"
"Huh, nee, gewoon, verjaardag, gezellig.... en we mogen blijven slapen."
"Ja ja, en gaan jullie met de trein?"
"Ik dacht eigenlijk om met de auto van mama te gaan"
"200 km met de suzuki van mama?....mmmm....zucht, ok, maar dan neem je mijn auto maar mee"
Mijn opa had in de jaren na de oorlog vanuit Groningen een plekje weten te bemachtigen op de camping aan het Leekstermeer, bij de familie Cnossen. Van min of meer afval hout had mijn opa een zomerhuisje weten te bouwen, welke later vernieuwd werd tot het huisje die er tot ongeveer eind jaren 80 heeft gestaan. Mijn vader en moeder hebben dit huisje indertijd overgenomen van mijn opa en oma, maar toen wij in Nietap kwamen wonen, gingen mijn ouders er bijna niet meer naartoe, en ik des te meer... smile-emoticon smile-emoticon
Samen met een heerlijk koppel leuke vrienden en vriendinnen was dit zomerhuisje min of meer een verblijfplaats voor mij en mijn vrienden. Zeilen, chillen, zwemmen en natuurlijk het beheer van het jeugdhonk, wat een ware ontmoetingsplek was voor ons met alle jeugd die daar op vakantie kwam in de zomer...
Ieder seizoen kregen wij voor het jeugdhonk van het kampbestuur 200 gulden startgeld waar snoep en frisdrank voor werd gekocht, wat wij dan weer gingen verkopen. Van de opbrengst kochten we muziek. We hadden een geweldige muziekinstallatie, met mengpaneel, 2 pick-ups en een waar lichtorgel. Elke weekend en in de vakanties waren we daar iedere avond te vinden en draaiden we onze favoriete muziek uit die tijd. Vooral geïnspireerd door de Nederlandse Top 40 en natuurlijk de Soulshow Radiovan Ferry Maat.
Tot 23 uur, dan moest de sleutel ingeleverd worden bij Chris Cnossen, want de rust moest worden gewaarborgd op deze familiecamping... Meestal ging er na 23 uur nog wel een stel mee naar ons huisje, ook wel omgedoopt tot "Kroeg Jullens" Achteraf heb ik nog weleens gedacht waarom ik nooit op mijn vingers ben getikt, waarschijnlijk waren we toch rustiger dan dat ik nu denk dat we waren wink-emoticon
Bianca kwam ook bijna ieder weekend en vakanties met haar ouders naar het Leekstermeer. Als ik op vrijdagavond aankwam in ons zomerhuisje, keek ik eerst door de ramen aan de achterkant van het huisje. Ik kon dan precies zien of de familie Nuijten al gearriveerd was. En of Bianca nu wel of niet mee was, ik ging altijd eerst een biertje halen. Op deze manier had ik al een goede band met mijn schoonouders voordat ze mijn schoonouders werden smile-emoticon
De rest van het verhaal laat zich raden. Na een lange vriendschap kregen we in 1987 verkering, en aankomende juni zijn we 25 jaar getrouwd, waar blijft de tijd smile-emoticon
Ik zou voor de herinnering van dit verhaal een avondvullend programma kunnen bedenken met muziek. ALs je het leuk vindt moet je echt eens op de site van Nederlandse Top 40 kijken en je favoriete jaartal intoetsen en heerlijk scrollen door al die nummers uit je favoriete jaar... Vanvond heb ik gekozen voor Simply Red met Holding back the years.... hoe toepasselijk......








Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?