Dag 5 van mijn 7daDJjchallenge

"pap en mam, ik wil graag uit"
"Oh, en waar wil je dan naartoe?"
"Nou, naar bar Loeks in Roden"
"Wat ga je daar doen dan?"
"Tjonge, wat doe je als je uitgaat, zucht....Nou gewoon, gezellig samen met vrienden en dansen"
"Dansen?? dat heb je toch nog helemaal niet geleerd?"
"Pap, toe eens.... of jij dat hebt geleerd"
"Nou, ik ben vroeger eerst op dansles geweest.."
"Nee, dit ga je niet menen, moet ik op dansles om uit te kunnen naar een discotheek?"
"Nou, je moeder en ik denken dat dit ook gewoon bij je opvoeding hoort"
"................................"
Achteraf vertelden mijn ouders dat ze mij eigenlijk nog wat te jong vonden om al op stap te laten gaan. Maar ik heb mij toen niet laten kennen, ik ben op dansles gegaan bij dansschool heuving in de De Postwagen in Tolbert. En toen ze na de eerste les vroegen hoe ik het vond, vertelde ik dat ik eerst andere schoenen moest hebben voor dansles, want het moest natuurlijk wel glijden over die vloer... Ik zie mij nog met mijn vader bij Heys Schoenmode in Leek de schoenen passen haha...
Nieuwe schoenen kwamen er, donkerblauw met gladde zolen. Trouw heb ik de cursus afgemaakt en elke week o.a. heerlijk met Willeke Jonkman gedanst smile-emoticon Een nummer die mij altijd is bijgebleven van die dansles is you can't hurry love van Phil Collins Eigenlijk iets te snel voor een startende danser met de quickstep smile-emoticon
Hier kwam wel mijn liefde voor de muziek van Phil Collins. Samen met U2, Simple Minds, Simply Red en Frank Boeijen is dit wel de artiest waar ik de meeste cd's nog van in de kast heb staan.
Uiteindelijk heb ik het er goed van genomen in Bar Loeks en natuurlijk de liveconcerten in de Brinkhoeve van o.a. Vitesse en de Time Bandits, een geweldige gezellige tijd, maar een quickstep? Pas toen ik ging trouwen, maar wel met weer de nodige danslessen...




Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?