Dag 4 van mijn 7dayDJchallenge

Vandaag gaan we verhuizen van het prachtige Oud Dokkum, naar het voor mij al zo vertrouwde Nietap. Mijn ouders hadden al een klein zomerhuisje aan het Vakantiepark Cnossen Leekstermeer, waar we elk weekend kwamen en voor mij was het sinds de verhuizing naar Nietap nog maar een kwartiertje fietsen naar het Leekstermeer. Hier ga ik zeker in de volgende dagen nog wel iets over vertellen, want wat ik daar voor muzikale herinneringen heb liggen............. smile-emoticon
Met de verhuizing kwam ook de overgang van de basisschool naar de middelbare school, de brugklas van het Nienoordcollege Leek...
Ineens een zware boekentas, huiswerk, leren, maar ik haalde meer vreugde uit de zeer regelmatige feestjes die wij vooral in het nabij gelegen Roden, Drenthe, Netherlands vierden. Veel van mijn klasgenoten kwamen uit Roden, en met zeer grote regelmaat fietste ik op zaterdagavond naar Roden om daar in een omgebouwde garage heerlijke feestjes te vieren... Zelfgebouwde lichtorgels met de starters van tl-lampen en gekleurde folie over de spotjes. Dit waren mooie voorlopers voor het latere uitgaansleven wink-emoticon
Al deze vreugde waren voor mij als startende puber wel erg veel prikkels. Mijn vader zei wel eens: "als er niet iemand jarig was, dan maakten jullie wel iemand jarig" Hij doelde daarmee op de vele feestjes die we altijd hadden... Het resultaat was dat ik de brugklas nog maar een keer over moest doen....
Wat ik mij ook nog goed herinner was dat er voor het eerst ook wat onhandig "geschuifeld" werd tijdens de feestjes. Begin jaren 80 stond de Nederlandse Top 40 bol van de "zwijmel-liedjes" van de Commodores met oa "three times a lady" of Billy Preston & Syreeta met "with you I'm born again" en Captain & Tennille met "do that to me one more time" Blokfluitles tijdens muziekles in de brugklas vond ik niet zo leuk, maar stiekem probeerde ik thuis toch mee te spelen met captain & tenille smile-emoticon
Zoek nog maar eens op youtube naar bovenstaande nummers, ik weet zeker dat er wat herinneringen bij je naar boven komen, en misschien vind je het leuk om die te delen smile-emoticon
Uit die tijd heb ik gekozen voor Viola Wills. Nog even lekker dansen op de herinneringen.... dans je mee?








Reacties

Populaire posts van deze blog

Reünie Burgerschool Dokkum

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Heb jij toevallig een geheime zender?