Dag 3 van mijn 7dayDJchallenge

Ik blijf vandaag nog even lekker in Dokkum hangen. Eind jaren 70 woonde ik hier nog aan de keppelstraat voordat we gingen verhuizen naar Nietap.
Dit waren de jaren dat je voor het eerst ook begreep dat je ook iets meer voor een meisje kon voelen, geweldig dat indruk maken en teleurgesteld worden, maar erop terugkijkend allemaal heerlijk onschuldig...
Inmiddels had ik de leeftijd van 12 jaar bereikt wat natuurlijk ook weer voordelen met zich meebracht. In Dokkum hadden we in die tijd de harmonie, een bioscoop van de familie Oosten. Volgens mij heb ik op de Basisschool Nynke van Hichtum nog les gehad van juf Marian, die later getrouwd is met de eigenaar van de harmonie. Corrigeer mij maar wanneer deze linkjes niet blijken te kloppen smile-emoticon Wat ik wel zeker weet is dat deze juf Marian het logo voor de school had ontworpen en deze wordt nog steeds gebruikt zag ik..
In deze laatste jaren van de 70e jaren kwam ook de film grease uit met Olivia Newton-John en natuurlijk John Travolta. Een paar weken geleden heb ik deze film nog een keer bekeken, en gebulderd van het lachen als ik de verbaasde gezichten van mijn kinderen zag, als ik alle liedjes nog (bijna) feilloos mee kon zingen smile-emoticon Of kwam dit door het disco dansen...... Voorafgaand aan deze film kwam die andere klassieker uit met John Travolta, Saturday Night Fever, en dit was in die tijd meteen de eerste film waar ik alleen naar toe mocht gaan met de leeftijdsgrens van 12 jaar.
Samen met Jan Peringa naar de film, wat een feest, vooral deze Saturday Night Fever. Jaren later hoorde ik van mijn moeder dat ze toch wel moeite had gehad met mijn enthousiaste verhalen over het vrije leven van Tony om nog maar te zwijgen over o.a. het condoomgebruik in deze film smile-emoticon
Waar ik uit die tijd nog steeds blij van word, en bijna niet stil kan blijven zitten is "Stayin' Alive" van de Bee Gees. Gelukkig hebben we regelmatig een fantastische Soulparty Celebration in Ouwehands Dierenpark Rhenen waar we dan lekker uitgedost nog even terug in de tijd kunnen genieten van deze heerlijke muziek!






Reacties

Populaire posts van deze blog

Suikerbieten met LUV bij Waldolala...

Reünie Burgerschool Dokkum

Heb jij toevallig een geheime zender?